Parametry dobré strategie

Dobrá strategie zásadním způsobem ovlivňuje budoucnost a osud firem i jejich vlastníků. Pro její vytvoření je třeba investovat kritické množství potřebného času, lidské energie a finančních přostředků. Ke tvorbě strategii je potřeba mimo to přistupovat efektivně.

Tvorbu strategie je potřeba pojmout zodpovědně a profesionálně, ale není třeba z toho dělat vědu...

Dobrá firemní strategie je:

• JEDNODUCHÁ - koncentrace na to podstatné, žádné stohy papírů a utápění se v nepodstatných věcech
• SROZUMITELNÁ - měl by ji být schopen pochopit každý zaměstnanec firmy
• ATRAKTIVNÍ - lidé by pro ni měli zahořet a ztotožnit se s ní
• IMPLEMENTOVATELNÁ - strategie by se měla transformovat v činy od prvního okamžiku
• EFEKTIVNÍ Z POHLEDU ČASU - její tvorba by neměla trvat roky, ale týdny
• FLEXIBILNÍ - měla by vytvořit organizaci, schopnou reagovat na jakékoliv změny okolního prostředí a podmínek